mandag 5. april 2010

"LadyBug Summer" og påskeslutt


Mye og mangt kunne blitt ganske så annerledes denne påska. Jeg har brukt påska til litt ettertanke, jeg har funnet ut at menneskerasen er en underlig sammensatt gruppe. Du kan få deg en mental kilevink fra de mest uventede hold! Påsken og julen er sånne dager da ALT dreier seg om kos, kos, og atter kos. Det gjorde det jo før også, men forskjellen er at før hadde folk litt mer omtanke for andre - ikke bare seg selv.
Men - været var i det minste upåklagelig! Og det er da noe - man lærer seg etterhvert å sette pris på uventede gleder.
Påskeliljen i vinduskarmen min strutter opp mot solen, og er fornøyd med tilværelsen.


Man har jo såklart alltid tid til litt strikketøy innimellom slagene. To par ble det faktisk, det til venstre er str. 34 - strikket i Perfect. Blueberry waffle heter mønsteret.
Det andre paret er strikket i SuperMerino fra Drops, uforskammet myke ble de i allefall. Og garantert ikke særlig slitesterke, ergo passer de vel best til kose-sokker til kvelds etter en god dusj... Mønsteret på disse heter Jay-walkers, og passer nok en 35-fot.




Og så ble det sydd litt også.
Selekjole i lysgul babycord, pyntet med marihøner og en blondeblomst. Derfor ble navnet på denne "LadyBug Summer" - syns nesten jeg kjenner duften av sommer allerede jeg!




Her et lite detalj-bilde av blomsten nederst.
Slike har jeg virkelig lyst til å sy flere av - jeg syns den ble så yndig!





2 kommentarer:

  1. Flottfine sokker og for en vidunderlig kjole!!!!! Vi venter guttebaby, ellers hadde jeg smiska pent om jeg kunne kjøpe en ;o) Den var virkelig supersøt, og du har helt rett; Man kan nesten kjenne lufta av sommer..... *lengtelengte*
    Hm, mennesker kan være så mangt- og ikke alltid med positivt fortegn.... Mange driver "nå-må-vi-skyndte-oss-å-kose-oss-før-ferien-er-over"- jag. Puh, sier jeg da!
    Ha gode hverdager, så vel som ferier ;o)

    SvarSlett
  2. Så kreativ du er!! Og produktiv er du også! Fantastisk masse fine kjoler og strikkeprodukter.

    SvarSlett