mandag 27. september 2010

Honeyyy .... I`m back in bissniss!





Det har vært stille på bloggen min.
Fryktelig stille.

Det har vært en smule rar sommer - noe de som kjenner LilleBlå "in real" sikkert kan skrive under på. Jeg skal ikke utdype det særlig mye mer, - kan bare si at det hadde blitt veldig stygt om jeg så hadde gjort!

Saken er i korte trekk at man har feriert, man har kommet tilbake til en bolig uten vann - igjen! - og man har flyttet på seg.
Da blir det lite tid til blogging liksom - og lite tid til hobbyvirksomheter blir det også.
Så sånn er ståa!

Kjærevenn har fått "ordning och reda" på ryggen sin - det er da i det minste godt nytt.
LilleBlå har somla bort sy-lysten sin, strikkelysten sin og bloggelysten. Den har vært borte i hele sommer faktisk ....

Men nå som høsten er godt i gang, er det vel på tide å få fart på ting, ikke sant?

Sommerferien i år gikk til Danmark - et eldorado for sånne som er glad i stoff.
(nei - jeg mener IKKE sånt man kan bli bura inne for, men tekstiler! )
LilleBlå gikk amok både på Stof2000, og Stofstedet, og shoppa til den stooore medalje.
BitteLilleBlå lurte på hvordan i all verden jeg skulle få brukt opp alt - og det kan hun jo få spekulere en stund på - jeg hadde nemlig en plan for ALT jeg kjøpte.



Luesesongen har vel igrunnen aldri slutta i trøndelag i år, men nå er den vel i gang ellers i landet også kan jeg tenke meg. Disse her er sydd i dobbel jersey, og passer vel i grunnen alle huer mellom 2 og 10 antar jeg. Unge frøken BitteLilleBlå klarte med glans å få den på sitt hode uten at det strammet særlig mye. Nå skal det imidlertid opplyses om at 15-åringen min riktignok kan se ned på sin mor - men det er ikke fordi hodet er av de største!




Bortsett fra de lyseblå "monster"-luene i høyre hjørne, er alle luene sydd av stoff fra sommerens ferie-utskeielse. Sykkel-stoffet er tysk, - såååå søtt da!



Her er det de rosa luene med fugler på som har dansk opprinnelse, resten er fra min lokale stofflanger bortpå myra her jeg bor :)

Men man må jo ha mer enn luer!
En kosedress i velour - koksgrå - og med søte små pinnsvin på kantene og i hettefòret kanskje?
Hele greia er ca størrelse 2 år kan jeg tenke meg, dårlig med sånne aldersklasser i min enge krets for tiden.
Legg merke til modellen min da - ervervet for en slikk og ingenting! KBS-senteret er nemlig i total oppløsning, og ALT skulle vekk. LilleBlå var opprådd for en sånn liten tass, derfor ble lille "Balder" med hjem til LilleBlå-residensen. Her skal han nok ikke fryse nei!






I løpet av førjulsvinteren kommer det LilleBlå`ske stamtre til å få en liten frøken til.
Yess - LilleBlå skal bli mormor igjen - eller Mor, som de andre tre jentene kaller meg.
Og DET er jo stas!
Skal tro om noe sånt kan falle i smak? Dette settet fant jeg mønster til i siste SY-magasinet, og hele saken er i størrelse 60 ... såååå lite!




Det både syes og strikkes for tiden - og jeg lover å komme tilbake med oppdatering om ikke så lenge.

See you!

6 kommentarer:

  1. halloen. Så kjekt å sjå deg att. Og at du stakk innom min blogg for kommentar også. Så masse flott du har fått syd da. ble litt dårlig når eg såg alle de flotte stoffa. da tenkte eg at det var jammen bra eg ikkje har symaskin lengre. Får greie seg med pinner i alle mulig størrelse og tjukkelse her i huset.
    Gleder emg til å sjå kva du har fått gjort og laga fremover. Stor klem til deg

    SvarSlett
  2. Så mykje fint du har laget:) *Imponert*

    SvarSlett
  3. Fantastisk flotte luer du har laga! Stoffhandelen din må ha gjordt godt for heile kroppen, det var jo mengder av flotte, freistande stoff!!

    SvarSlett
  4. Så koselig å "se" deg igjen. :o)
    Mange flotte luer du har sydd.

    SvarSlett
  5. Åååh,så koselig at du er tilbake.Har savnet deg masse:)Masse fint du har fått shoppet.Mye fint har du sydd også.Baby tøyet er jo bare helt nydelig.Skal selv bli farmor i november.Gleder meg vilt til det.Kos deg å ha en flott dag:)

    SvarSlett
  6. Må si jeg er ekstremt glad for å få høre at jeg er savna! :))
    Takk for all oppmuntring til dere alle - det varmer en frossen LilleBlå skal dere vite :)
    Ergo kommer det snart nytt innlegg med saker og ting som skal hjelpe mot frosten - følg med bare!

    SvarSlett