torsdag 24. mars 2011

Om vær, påske-utfordringer og små søte ting...

Tittern på deg!

For et vær vi har i Trøndelag for tiden!
Det er storm, regn og snø om hverandre - lastebiler sperrer veier, ferjene går ikke, biler kjører av veien på glatta - ja hva ER det ikke!

Godt å ha hus å bo i da - der strømmen er på plass og uten fare for vann i kjelleren pga flom.

Man har i det minste god tid til å finne på noe innendørs!
Jeg har brukt tiden min til å sy.

Søte selekjoler i babycord f. eks....
Denne er i lilla babycord fra S&S, med mørkere prikker.
Jeg er sååå glad i prikker! Og på søtt barnetøy egner de seg ypperlig, synes jeg-
Størrelsen på denne er ca 70 cl, og passer vel ei lita dokke på ca 6-7 mnd antar jeg.


Kjolen er halv-foret med lys lilla bomullsstoff, og har knapper formet som små vekkerklokker.


Denne er i samme modell, og i samme størrelse.
Her har jeg brukt lyslilla babycord med hvite hjerter på, ingen dum kombinasjon det heller.
Den nederste kanten har fått et hvitt bånd, og kjolen er halvforet med småblomstret bomulls-stoff.


Og like søte bukser i samme stoff.
Lilla ribb i beina og rundt magen - gode og myke.
Disse to er i størrelse 60 og 70, og skulle passe to smårollinger på 4 og 6 mnd antar jeg.



Denne er i størrelse 60.



Sykroken har vi en aldri så liten konkurranse gående - og jeg meldte meg på.
I total mangel på respekt for de flinke sydamene der inne, heiv jeg meg inn i prosjekt "Sy påskeløper/duk" med uforferdet mot.
Reglene sier:
Den som får mest stemmer, får lov å velge seg en av de ANDRE bidragene...
Kjære vene - får jo helt angst her... tenk om MIN blir valgt ut av vinneren??

Wellwellwell, my dear -can you feel the fear?
Åkkesom - her er den!
Sydd av stoffer fra eget bittelille lager, fra Syskrinet, fra tidligere Moa`s og fra Quiltegården.


Mønster??

Næhh ... finnes kun i LilleBlå sitt rotete hue det.
Kaninene har jeg tegnet utallige av - OVERALT - i mange år.


Nå ble det liksom tatt spranget fra papir til stoff.
Eggene er vel ikke egen oppfinnelse, alle kan vel tegne et skeivt og skakt egg!


Jeg har forska på det der med håndsøm i dobbelt forstand.
Ideen med å sy rundt aplikasjonene for HÅND kom såklart ETTER at jeg hadde sydd lukkekant og hele smæla. Så tenkte jeg at det ble utrolig lite pent med brune sting på baksiden, ergo måtte jeg passe på at nåla gikk gjennom BARE toppstoffet og mellomlagsfilten.
Fy fader - det der gjør jeg ikke en gang til!!


Har forska litt på en sak her .. klarer du gjette hva det er?
Flere bilder av saken kommer senere :)



So long, kjære leser. Håper du syns det var verd besøket - og velkommen igjen!

OBS! Blir usiiigelig glad for en liten "hei" på kommentarfeltet altså :)

6 kommentarer:

  1. Misunner deg som er så flink til å sy.
    Masse knallflott du har sydd.

    Ha ein fin dag.
    ( sånn då har eg lagt eit spor etter meg. hehe)

    Mvh. GreteR på HB

    SvarSlett
  2. Takk for besøket, kjære Grete :)

    SvarSlett
  3. Oi! Så produktiv du har vært da! Kjempegøy å se. :) Og de kjolene var jo bare så skjønne. Likte veldig godt hvordan fronten var. Jeg tror det nederste der er et strikkepinneetui? :)

    SvarSlett
  4. Hi hii og så var det jammen du som vant hele påskekonkurransen!
    Og endte opp med min løper som slett ikke er så pent sydd.
    Jeg prøvde av en merkelig grunn å lage dobbel lukkekant, og det skal jeg ikke gjøre igjen, ble noe klumpete greier.
    Men den skal jo ligge på et bord eller en benk i en uke av året, så det får våge seg! :)

    SvarSlett
  5. Så utrolig masse flott du har laget :-) Fant deg tilfeldig via en annen blogg, og ble gledelig overrasket her inne :-))
    Søte selekjoler du har laget, og de kaninene var tøffe ;-)

    SvarSlett
  6. Hei! Kom tilfeldigvis innom bloggen din, og må si at her var mye flott å se på her inne :)
    Den kjolen var bare kjempe søt! Har du mulighet til å opplyse om hvor du har funnet mønsteret på den kjolen..? og buksen også..? Jeg leter og leter, men finner ikke noe.. :(

    SvarSlett